Segélyhívás

Kezdőlap » Fontos tudnivalók » Segélyhívás

Hogyan működik a segélyhívás?

Vészhelyzetben a tűzoltóságot, mentőszolgálatot, valamint a rendőséget a 112-es egységes segélyhívó számon lehet elérni. A hívás minden esetben ingyenes, azonban a visszaélés, illetve a szándékosan megtévesztő riasztás büntetendő!

Amikor Ön a 112-t tárcsázza, akkor Önt a két országos Hívásfogadó Központ (HIK) egyikének munkatárásával fogják összekapcsolni. Annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban teljeskörű képet kapjon az operátor a vészhelyzetről előre kidolgozott, és szabványosított kérdéssort fog feltenni.

A segélyhívást azonban jelentősen gyorsítja, ha tudja, hogy a közúti baleset, vagy tűzeset kapcsán milyen adatokat kérdezne az operátor, és ezeket már magától elmondja.

Mit kell mondani az operátornak?

  • Mi az ön neve?
  • Milyen számon tudják Önt a helyszínen elérni?
  • Hol történt a baleset vagy tűzeset? (Amennyiben nem tudja pontosan, úgy keressen a közelben jellegzetes épületet vagy tárgyat, amihez viszonyítva meg tudja határozni a helyzetét.)
Tűz esetén
  1. Pontosan mi ég?
  2. Mekkora a tűz?
  3. Ha épület ég, hány emeletes az épület?
  4. Vannak-e emberek életveszélyben, történt-e sérülés, haláleset?
Baleset esetén
  1. Hány jármű érintett a balesetben, keletkezett-e tűz?
  2. Beszorult-e valaki, történt-e személyi sérülés?
  3. Szivárog- vagy folyik-e az üzemanyag?
  4. Lát-e narancssárga táblát a teherautón, vagy vasúti kocsin?
  5. Ha igen, milyen számok állnak a narancssárga táblán?
  6. Van-e veszélyességi bárca a járművön, ha igen, mi áll rajta?
  7. Folyt-e ki, vagy szóródott-e ki valamilyen anyag? Milyen mennyiségben?
  8. Milyenek a helyszínen tapasztalható meteorológiai viszonyok?